Yaşam

Plaza Türk araştırması yayınlandı: ‘Toplantı ayarlamak’, ‘beyin fırtınası yapmak’, ‘tartışmak’…

Çevrimiçi dil öğrenme platformu Preply, araştırmasını Plaza Turkish’de yayınladı. Araştırma kapsamında; Plaza Türkçesi’nde en sık kullanılan kelimeler, Plaza Türkçesinin ne sıklıkta kullanıldığı, en çok hangi şubelerde kullanıldığı gibi pek çok konu incelendi.

Plaza Türkçesi, çoğunlukla beyaz yakalı çalışanların kullandığı, Türkçe ve İngilizce kelimelerin karışımından oluşan bir dil olarak tanımlanıyor.

Araştırma hakkında konuşan Preply Avrupa Bölge Müdürü Mustafa Ali Sivişoğlu, “İş dünyası küreselleştikçe ve şirketler daha fazla ülkeyle iş yapmaya başladıkça, çalışanlar hem İngilizce hem de Türkçe düşünüyor ve iletişim kuruyor. Online dil öğretmenleri birçok dilde mevcut. İngilizce, İspanyolca, Rusça, İtalyanca ve Fransızca gibi.” “Preply olarak iki dilin karışımının plazalarda ne kadar yaygın olduğunu ve bu dili konuşanların temel eğilimlerini anlamak istedik.”

‘EN SIK KULLANILAN VE RAHATSIZ EDİCİ İFADELER’

Araştırmada en sık kullanılan Plaza Türkçesi ifadeleri sıralandı. Toplam 30 ifadenin yer aldığı listede ilk üç kelime, toplantı tarihini belirlemek anlamına gelen “toplantı ayarlamak”, beyin fırtınası yapmak anlamına gelen “beyin fırtınası yapmak” ve “tartışmak” anlamına geliyor. bir konuyu tartışmak için. Katılımcılara ayrıca 30 ifadeden en çok hangisinden rahatsız oldukları soruldu.

‘TEKNOLOJİ SEKTÖRÜNDE EN ÇOK KULLANILAN’

Araştırma sonuçlarına göre Plaza Turkish en çok teknoloji ve bilişim sektörlerinde kullanılıyor. Yüzde 34,7 ile teknoloji ve bilişim branşını yüzde 24,9 ile finans/bankacılık, yüzde 19,8 ile reklam ve pazarlama takip etti. Hızlı tüketim bölümündeki kullanım yüzde 10,2 olarak ölçülürken, geri kalan segmentlerdeki kullanım yüzde 10,4 olarak belirlendi.

Türkçe terminolojinin oluşturulup geliştirilmesinin zaman aldığına işaret eden Sivişoğlu, “Özellikle teknoloji gibi branşlarda çalışanlar İngilizce terminolojiyi çoktan benimsemiş ve kullanmaya başlamışlardır. Plaza Türkçe kullanan katılımcıların temel ilişkisi şu şekilde öne çıkıyor: ‘ Türkçede aynı anlamı taşıyan tam bir karşılığı yoktur.” konuştu.

‘YÜZDE 26’SI GÜNDE BİRKAÇ DEFA KULLANIYOR’

Araştırma sonuçlarına göre Plaza Türkçe oldukça sık kullanılıyor. Katılımcıların yüzde 32’si Plaza Turkish’yi haftada birkaç kez kullandığını belirtirken, “Günde birkaç kez kullanıyorum” diyenler ise yüzde 26’sını oluşturdu.

‘TÜRK’Ü RAHATSIZ ETTİĞİNİ DÜŞÜNMEYENLERİN ÇOĞUNLUĞU VAR.’

Son olarak katılımcılara Plaza Türkçe’nin Türk diline zarar verip vermediği konusunda ne düşündükleri soruldu. Katılımcıların yüzde 34,5’i “Kesinlikle düşünmüyorum” yanıtını verirken, yüzde 25,3’ü “Düşünmüyorum” yanıtını verdi. (KÜLTÜR VE SANAT HİZMETİ)

haber-ercis.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu